2022 yılını 5,83 milyar TL ciroyla kapatan Pınar Süt, %117,4 büyüme oranıyla başarılı bir yılı geride bıraktı.
Avrupa Birliği standartlarında üretim yapan Pınar Süt, 2022 yılında 311 bin tonluk satış miktarına ulaştı. 2022 yılını 5,83 milyar TL ciro ve 746,4 milyon TL tutarında brüt kârla başarıyla kapatan Pınar Süt, %117,4 büyüme gerçekleştirdi. Şirketin net dönem kârı ise 380,3 milyon TL seviyesine ulaştı. Yatırımlarına 2022 yılında da hız kesmeden devam eden Pınar Süt’ün sabit kıymet harcamaları 78,7 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.
İhracat çalışmalarına Orta Doğu ve yakın coğrafyada bölgesel güç olma stratejisi doğrultusunda devam eden Pınar Süt, 2022 yılında Türkiye toplam markalı süt ürünleri ihracatının %17,5’ine imza attı.
Pınar Süt, yurt dışı satışlarının % 50‘sini körfez ülkelerine (BAE, Irak, Kuveyt, Bahreyn, Umman, Katar, Suudi Arabistan) gerçekleştirirken KKTC, ABD, Kuzey Afrika ülkeleri (Mısır, Cezayir, Libya ve Fas) BDT ülkeleri (Azerbaycan, Rusya, Gürcistan), Avrupa Birliği ve Çin, Şirket‘in global pazarlarda ihracat yaptığı önemli ülkeler arasında bulunuyor.
Pınar Süt, sektörü yakından takip etmek 2022 yılını 5,83 milyar TL ciroyla kapatan Pınar Süt, %117,4 büyüme oranıyla başarılı bir yılı geride bıraktı ve müşterileriyle bir araya gelmek amacıyla organizasyonlarda yer almayı 2022 yılında da sürdürdü. Şirket, dünyanın en büyük yiyecek içecek fuarları olan Körfez bölgesinde Gulfood Fuarı’na ve Fransa’nın Paris kentinde gerçekleştirilen ve 100’den fazla ülkenin katılımıyla dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarı olarak kabul edilen SIAL Paris Fuarı’na katıldı. Pınar Süt, yeni ürünlerini de sunduğu fuarda AB müşterilerinin yanı sıra Uzak Doğu, Afrika ve Orta Doğu’dan gelen katılımcılardan yoğun ilgi gördü. Şirket global gelişmeler, yeni, inovatif ürün ve teknolojilerle ilgili bilgi edinerek, fuar ve piyasadaki ürünlerle ilgili detaylı incelemelerde bulundu.
YENİ PAZARLAR, YENİ BAŞARILAR
Sürdürülebilir büyüme hedefi doğrultusunda ihracatta yeni pazarlara yönelik adımlarını hızlandıran Pınar Süt, 2022 yılında Pınar markası ve ürünleriyle dünyanın farklı bölgelerinde varlık gösterdi.
Dünyanın en büyük süt ürünleri pazarlarından Çin Halk Cumhuriyeti’ne ilk ihracatını 2020 yılında gerçekleştiren Pınar Süt, 2022 yılında Labne, Pınar Beyaz, Beyaz Peynir ve Kaşar Peyniri ile ihracatını sürdürürken, bu bölgede çeşitli dijital mecralarda marka bilinirliğini arttırmaya yönelik çalışmalar yapıldı ve e-ticaret siteleri üzerinden satışlar gerçekleştirildi.
2022 yılında, Arnavutluk, İsveç, Sierra Leone, Tayland pazarlarına giriş yapıldı. Avrupa’ya Labne’nin yanında, Süzme Peynir ve Proteinli Süt kategorilerinde de ihracata başlandı.
Körfez Bölgesi, Avrupa, Irak, Azerbaycan, Gürcistan, KKTC ve Kazakistan pazarlarında marka bilinirliğini artırmaya yönelik dijital medya uygulamaları kullanılarak iletişim faaliyetlerinde bulunuldu.
GELECEK HEDEFLERİ
Yenilikçi ve gelişime açık üretim anlayışına sahip olan Pınar Süt, yerli ve yabancı pazarlara yönelik yüksek kaliteli, sağlıklı ve katma değerli ürünleriyle tüketicilerin beğenisini topluyor. Şirket, sahip olduğu üretim standartlarını daha yükseğe taşımayı hedefl iyor. Tüketicilerin beklenti ve ihtiyaçlarından yola çıkarak inovatif projeler geliştirmeyi sürdüren Pınar Süt, yakın gelecekte de farklı kategorilerde fonksiyonel ve yenilikçi çalışmalarını geliştirerek, yeni ürün çeşitleriyle pazardaki güçlü konumunu korumayı hedefliyor.