2023 yılında Mauritius ve Kanada pazarlarına giriş yapan Pınar Süt, Türkiye toplam markalı süt ürünleri ihracatının değer bazında %17,5‘ini gerçekleştirdi.
Avrupa Birliği standartlarında üretim yapan Pınar Süt, 2023 yılında 272 bin tonluk satış miktarına ulaştı. 2023 yılını 10,9 milyar TL ciro ve 534,4 milyon TL tutarında brüt kârla başarıyla kapattı. Yatırımlarına 2023 yılında da hız kesmeden devam eden Şirket‘in sabit kıymet harcamaları 135,5 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. İhracat çalışmalarına Orta Doğu ve yakın coğrafyada bölgesel güç olma stratejisi doğrultusunda devam eden Pınar Süt, 2023 yılında Türkiye toplam markalı süt ürünleri ihracatının değer bazında %17,5‘ini gerçekleştirdi. Pınar Süt, yurt dışı satışlarının %50‘den fazlasını Körfez ülkelerine (BAE, Irak, Kuveyt, Bahreyn, Umman, Katar, Ürdün, Suudi Arabistan) gerçekleştirirken KKTC, ABD, Kuzey Afrika Ülkeleri (Mısır, Cezayir, Libya ve Fas), BDT Ülkeleri (Azerbaycan, Rusya, Gürcistan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan), Avrupa Birliği, Kosova, Arnavutluk, Çin, Mauritius, Kanada ve Tayland Şirket‘in global pazarlarda ihracat yaptığı önemli ülkeler arasında bulunuyor.
Pınar Süt, sektörü yakından takip etmek ve müşterileriyle bir araya gelmek amacıyla organizasyonlarda yer almayı 2023 yılında da sürdürdü. Şirket, dünyanın en büyük yiyecek içecek fuarları olan Körfez bölgesinde Gulfood Fuarı’na, Almanya’nın Köln kentinde gerçekleştirilen ve 100’den fazla ülkenin katılımıyla dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarı olarak kabul edilen ANUGA Fuarı’na ve İstanbul’da gerçekleşen Türkiye‘nin en kapsamlı gıda endüstrisi fuarı WORLDFOOD’a katıldı. Pınar Süt, yeni ürünlerini de sunduğu fuarda AB müşterilerinin yanı sıra Uzak Doğu, Afrika ve Orta Doğu’dan gelen katılımcılardan yoğun ilgi gördü. Şirket global gelişmeler, yeni, inovatif ürün ve teknolojilerle ilgili bilgi edinerek, fuar ve piyasadaki ürünlerle ilgili detaylı incelemelerde bulundu.
YENİ PAZARLAR, YENİ BAŞARILAR
Süt, 2023 yılında Pınar markası ve ürünleriyle dünyanın farklı bölgelerinde varlık gösterdi. Mauritius ve Kanada pazarlarına giriş yapıldı. Ayrıca 2020 yılında pazar kapanana kadar sürülebilir peynir kategorisinde pazar lideri olan Pınar Süt, Suudi Arabistan’a ihracat yapma izni verilen 5 markadan biri olarak Ağustos 2023’te yeniden ihracata başladı. Çin pazarına ise UHT süt ürünleri gönderimi yapılarak; tam yağlı, yarım yağlı ve light süt ile birlikte, Protein Süt, Kido Süt ve Barista Latte Art Süt ihracatı yapıldı. Körfez Bölgesi, Avrupa, Irak, Azerbaycan, Gürcistan, KKTC ve Kazakistan pazarlarında marka bilinirliğini artırmaya yönelik dijital medya uygulamaları kullanılarak iletişim faaliyetlerinde bulunuldu.
GELECEK HEDEFLERİ
İhracatları artırarak büyümek ve yeni pazarlara açılmak Şirketin 2024’teki öncelikli hedefleri arasında yer alıyor. Şirket, rekabetin arttığı ve tedarik zinciri zorluklarının etkili olduğu bir ortamda başarılı olabilmek için inovasyona odaklanmayı, sürdürülebilir üretim yöntemlerini benimsemeyi ve ihracat çeşitliliğini artırmayı planlıyor. Yakın gelecekte, farklı kategorilerdeki fonksiyonel ve yenilikçi çalışmalarıyla yeni ürün çeşitleri geliştirerek, pazardaki güçlü konumunu korumayı amaçlayan Pınar Süt, bu stratejilerle birlikte, 2024 yılında ihracatı artırarak büyümeyi sürdürmeyi ve mevcut pazarlardaki payını güçlendirmeyi hedefliyor.