Türkiye’nin toplam süt ürünleri ihracatının %18,9’unu gerçekleştiren Pınar Süt, 2021 yılını 2,68 milyar TL ciro ve %32,2 büyüme oranı ile başarıyla geride bıraktı.
Avrupa Birliği standartlarında üretim yapan Pınar Süt, 2021 yılında 318 bin tonluk satış miktarına ulaştı. 2021 yılını 2,68 milyar TL ciro ve 348,1 milyon TL tutarında brüt kâr ile başarıyla kapatan Pınar Süt, %32,2 büyüme gerçekleştirdi. Şirket’in net dönem kârı ise 117,3 milyon TL seviyesine ulaştı. Yatırımlarına 2021 yılında da hız kesmeden devam eden Pınar Süt’ün sabit kıymet harcamalarının 56 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.
İhracat çalışmalarına Orta Doğu ve yakın coğrafyada bölgesel güç olma stratejisi doğrultusunda devam eden Pınar Süt, 2021’de Türkiye toplam süt ürünleri ihracatının %18,9’una imza attı (Endüstriyel süt tozu ve peynir altı suyu tozu hariç).
Yıl boyunca devam eden pazarlama çalışmaları sonucunda ihracat yaptığı ülke sayısını 32’ye çıkaran Pınar Süt’ün, yurt dışı satışlarında ilk sırayı %35’lik pay ile Körfez ülkeleri alıyor. Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Kuveyt, Irak, KKTC, Azerbaycan şirketin global pazarlardaki ticaretinde ilk sıralarda yer alırken, Bahreyn, Katar ve ABD de ihracat yapılan önemli ülkeler arasında bulunuyor.
Pınar Süt, sektörü yakından takip etmek ve müşterileri ile bir araya gelmek amacıyla organizasyonlarda yer almayı 2021 yılında da sürdürdü. Şirket, dünyanın en büyük yiyecek içecek fuarları olan Körfez bölgesinde Gulfood Fuarı’na ve Almanya’nın Köln kentinde gerçekleştirilerek 100’den fazla ülkenin katılımıyla dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarı olarak kabul edilen Anuga Gıda ve İçecek Fuarı’na katıldı. Pınar Süt, yeni ürünlerini de sunduğu fuarda AB müşterilerinin yanı sıra Uzak Doğu, Afrika ve Orta Doğu’dan gelen katılımcılardan yoğun ilgi gördü.
YENİ PAZARLAR, YENİ BAŞARILAR
Sürdürülebilir büyüme hedefi doğrultusunda ihracatta yeni pazarlara yönelik adımlarını hızlandıran Pınar Süt, 2021 yılında Pınar markası ve ürünleriyle dünyanın farklı bölgelerinde varlık gösterdi.
• 2021 yılında, Birleşik Krallık, Fransa, Romanya ve Somali pazarlarına giriş yapıldı.
• Dünyanın en büyük süt ürünleri pazarlarından Çin Halk Cumhuriyeti’ne ilk ihracatını 2020 yılında gerçekleştiren Pınar Süt, 2021 yılında ihracatı devam eden Labne ve Pınar Beyaz ürünlerine Beyaz Peynir ve Kaşar Peyniri ekleyerek ihracatını yaklaşık 4 kat artırdı. Büyümenin devam ettiği Çin pazarına yönelik tüketici araştırması yapıldı.
• İhracat kanallarına yönelik olarak çocuklar için Sürülebilir Peynir kategorisinde geliştirilen Beyaz Kids ve Labne Baby ürünlerinin lansmanı yapıldı.
• Körfez Bölgesi, Irak, Azerbaycan, Rusya ve Kazakistan pazarlarında marka bilinirliğini artırmaya yönelik dijital medya uygulamaları kullanılarak iletişim faaliyetlerinde bulunuldu.
• Daha fazla haneye erişim sağlamak amaçlı Irak, Azerbaycan, Kazakistan, KKTC, Kosova gibi pazarlarda market dergi indirimleri, raf fiyat aksiyonları, ek teşhirler ve dijital pazarlama çalışmaları yapıldı.
GELECEK HEDEFLERİ
Yenilikçi yaklaşımıyla yurt içi ve yurt dışı pazarlara yüksek katma değerli ürünleriyle öncülük eden Pınar Süt, tüketicilerin beklenti ve ihtiyaçlarından yola çıkarak inovatif projeler geliştirmeyi sürdürüyor. Şirket, yakın gelecekte de farklı kategorilerde fonksiyonel ve yenilikçi ürün çalışmaları ile pazardaki güçlü konumunu korumayı hedefliyor.